perjantaina, marraskuuta 30, 2007

Neli Katariinat

Õde oli lahkesti nõus mulle vanu pilte albumist arvutisse skännima, endal mul skännerit pole. Vastutasuks nõudis, et ma kirjutaksin ka sellest, kuidas mina talle nime panin. Et see lugu kuulub meie pere legendide hulka, olgu siis see soov täidetud.
Aga eel- ja järellugu on ka.
Ülemisel pildid on Amalie-Katariina Kruusmägi, minu vanavanaisa õde. Temast tuleb kunagi veel juttu. Praegu on oluline see, et tema teine nimi oli Katariina, hiljem kadus see küll käibelt ja muutus lihtsalt Maaliks.
Õe sain siis, kui olin umbes-täpselt nelja ja poole aastane. Lugemine ja kirjutamine olid juba selged. Hästi on meeles, kuidas emale haiglasse kirja kirjutasin, maalisin püüdlikult trükitähtedega: PALUN PANE MINU ÕE NIMEKS RIINA. Kust ma selle nime peale üldse tulin? Ei tea. Et oli olemas olnud sarnase nimega vanavanatädi, sellest polnud mul sel ajal veel õrna aimugi. Kui siis vanaemaga haigla akna taga käisime, küsisin ka kohe: "Kus Riina on?" Ja kui abivalmis sugulased nädalapäevad hiljem ema ja õe autoga haiglast koju tõid, ütlesid nad kahetsevalt: "Nime polegi veel." Selle peale kuulutasin mina kõva häälega: "Nimi on Riina!" Nii jäigi.
Aastaid hiljem sündis mu õel omakorda tütar. Algul mõtles ta, et paneb nimeks Katariina, kuna aga peres oli juba poeg Martin, lühenes ka tüdruku nimi Katriniks, et oleks vennaga sarnane. Teisel pildil ongi Riina ja Katrin.



Ja 10 päeva tagasi sündis selsamal Katrinil omakorda tütar, kes sai nimeks Katariina.
Et aga Riina ja Katrin on lihtsalt Katariina lühemad teisendid, ongi meie suguvõsas neli Katariinat.

6 kommenttia:

Minuke kirjoitti...

sellel esimesel Katariinal on Sinu näokuju ja naeratus:)

helle kirjoitti...

Ma küll ei tunne Sind nägupidi, aga olemuslikult tundud Sa küll Katariina I moodi olevat.
Selline vahva sõjakas hoiak!

helle kirjoitti...

Tehniline- arvutialane küssa. Kuidas pannakse pilte teksti sisse ehk täpselt sinna kohta, kuhu ise tahad?

kukupai kirjoitti...

Blogger pole selles suhtes eriti kasutajasõbralik, aga lihtsalt laed pildid ära, enne määrad, kas keskele, vasakule või paremale ja siis klikid hiirega pildi peal ja lohistad sinna kuhu tahad. Ma selle tegin üldse nii, et ladusin pildid enne ja siis teksti kirjutasin nende vahele.

helle kirjoitti...

Ma olen ka nii teinud, et algul pildid, siis tekst. Aga piltide lohistamine ei tule mul üldse välja. Ja neid üle teksti vedada ju ei saa, või saab, Sa Tarkpea!?

kukupai kirjoitti...

saab küll, ma kogu aeg lohistan. Ära hiirt vahepeal siis lahti lase